Customer Experience Trainee – ettårigt fast track program

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 400 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Gillar du förändring så är vi ett bolag för dig. Vi är på en spännande förändringsresa där vi med teknikens hjälp utvecklar lösningar för våra kunder som de inte klarar sig utan. Det är vår passion att tillsammans skapa och möjliggöra det som verkligen betyder något för våra kunder.

Hur tycker du att företag ska interagera med sina kunder i framtiden? Hur vill du kunna kommunicera som kund? Kommer automatiska tjänster styrda av robotar med artificiell intelligens att kunna ge samma eller kanske bättre service än dagens manuella tjänster? Kundmötet och IT-stödet för att skapa kundupplevelse är i snabb utveckling och tillämpar löpande nya tekniska lösningar.

Telia erbjuder medelstora och större företag och organisationer helhetslösningar inom kundmötet. Vi utvecklar tjänster själv eller baserat på de bästa produkterna och tjänsterna via partnerskap med världens ledande it-leverantörer. Våra kunder finns inom alla branscher, i offentlig samt privat sektor. I Uppsala arbetar drygt 200 IT-specialister på vårt utvecklingskontor för erbjudanden inom kundmötet.

Telia i Uppsala har sedan några år tillbaka ett 1-årigt fast track-program för dig som vill få en snabb och rolig start på en karriär i teknisk konsultroll nära kunden och deras kundmöten. Vi söker kandidater för roller som teknisk specialist inom något av våra erbjudanden, eller med inriktning mot projektledning. Du anställs redan från början i den roll och med den ledare det är tänkt att du har även efter programmet. Under programmet kommer att du utvecklas både som person och professionellt och tidigt kunna bidra med nytta till våra kunder.

Du kommer att varva projektarbete och utbildningar, bygga nätverk inom vår enhet och Telia i stort och få en bred förståelse för vår verksamhet. Du kommer att agera som konsult i skarpa kundprojekt ihop med några kollegor, och du kommer som avslutning att göra ett traineeprojekt ihop med övriga trainees.

En viktig del är att ge dig rätt stöd för din personliga och professionella utveckling. Du kommer lära dig avancerad teknik, komplexa lösningar och vara en del i att utveckla framtidens IT.

Programinformation

Ansök senast

Mellan januari - februari 2020

Tillträde

Augusti 2020

Utbildning

Teknisk högskoleutbildning (t ex IT, F, STS, DVP, systemvetare) eller har högst två års arbetslivserfarenhet efter examen

Utland

Nej

Kontaktperson

Niklas Örnkloo, niklas.ornkloo@teliacompany.com

Ansökan

Mer info kommer senare

Startsidan

https://www.teliacompany.com/sv/karriar/dina-mojligheter/student-and-trainee/

Följ oss i sociala media
Staff och vi.png

ArtikelSök uppdraget som studentambassadör hos Traineeguiden! Perfekt för dig som vill göra något utöver det vanliga och samtidigt utmärka dig i framtida rekryteringsprocesser!

Läs mer